World view as well as leisure interests and extent of leisure time, leisure activities and satisfaction with this. Topics: Evaluation of scientific surveys; leisure interests (scale); extent of leisure time on school day and satisfaction with this; attitude to sense and contents of organization of leisure time (scale); frequency of organization of leisure time with various groups of persons (scale); belonging to informal leisure groups and frequency of leisure activities (scale); time needed for the route to school; assessment of social relations in the class; evaluation of one's own school achievements; monthly time expended for honorary activities in FDJ, GST, interest communities, DTSB; frequency of conducting sport with various groups of persons (scale); acquisition of knowledge about the Marxist-Leninist world view and reasons for this; frequency of use of various sources of information for this (scale); reasons for participation in Subbotniks, FDJ study year (scale); attitude to Marxism-Leninism and the GDR; stand on world-wide victory of socialism and solidarity with the Soviet Union; world view; interest in different types of music, literature and films (scale); frequency of participation in political-cultural programs; frequency of work in circles or teams (scale); frequency of cultural activities outside of circles (scale); frequency of attending leisure facilities and leisure events (scale); attending further education facilities in leisure time (scale); further education in leisure time on various areas and sources used (scale); satisfaction with leisure conditions in residential area (scale); possession of durable consumer goods and home electronics (scale); extent of financial expenditures for satisfaction of different needs (scale); willingness to improve cultural leisure life of FDJ; valuation of cultural activities of FDJ in school and in residential area; membership in mass organizations; social origins.
Weltanschauung sowie Freizeitinteressen und Freizeitumfang, Freizeittätigkeiten und Zufriedenheit damit. Themen: Bewertung wissenschaftlicher Umfragen; Freizeitinteressen (Skala); Freizeitumfang am Schultag und Zufriedenheit damit; Einstellung zu Sinn und Inhalten der Freizeitgestaltung (Skala); Häufigkeit der Freizeitgestaltung mit verschiedenen Personengruppen (Skala); Zugehörigkeit zu informellen Freizeitgruppen und Häufigkeit von Freizeittätigkeiten (Skala); benötigte Zeit für den Schulweg; Einschätzung der sozialen Beziehungen in der Klasse; Bewertung der eigenen schulischen Leistungen; monatlicher Zeitaufwand für ehrenamtliche Tätigkeiten in der FDJ, der GST, in Interessengemeinschaften, im DTSB; Häufigkeit des Sporttreibens mit verschiedenen Personengruppen (Skala); Aneignung von Kenntnissen über die marxistisch-leninistische Weltanschauung und Gründe dafür; Häufigkeit der Nutzung verschiedener Informationsquellen hierzu (Skala); Gründe für die Teilnahme an Subbotniks, am FDJ-Studienjahr (Skala); Einstellung zum Marxismus-Leninismus und zur DDR; Haltung zum weltweiten Sieg des Sozialismus und zur Verbundenheit mit der Sowjetunion; Weltanschauung; Interesse für unterschiedliche Musik-, Literatur- und Spielfilmarten (Skala); Häufigkeit der Mitarbeit an politisch-kulturellen Programmen; Häufigkeit der Arbeit in Zirkeln oder Arbeitsgemeinschaften (Skala); Häufigkeit der kulturellen Betätigungen außerhalb von Zirkeln (Skala); Häufigkeit des Besuchs von Freizeiteinrichtungen und Freizeitveranstaltungen (Skala); Besuch von Weiterbildungseinrichtungen in der Freizeit (Skala); Weiterbildung in der Freizeit auf verschiedenen Gebieten und genutzte Quellen (Skala); Zufriedenheit mit Freizeitbedingungen im Wohngebiet (Skala); Besitz von langlebigen Konsumgütern und Heimelektronik (Skala); Umfang der Geldausgabe für die Befriedigung unterschiedlicher Bedürfnisse (Skala); Bereitschaft zur Verbesserung des kulturellen Freizeitlebens der FDJ; Wertung der kulturellen Aktivitäten der FDJ in der Schule und im Wohngebiet; Mitgliedschaft in Massenorganisationen; soziale Herkunft.
Written survey
Schriftliche Befragung