Flash Eurobarometer 229 (Enquête de lectorat de L´Europe en France)

DOI

Attitude towards the magazine ´L’Europe en France´.

Topics: assessment of the magazine: useful, interesting, attractive, practical, fulfils expectations; reasons for reading ´L’Europe´: professional interest, personal interest, both; share of new and before unknown information; preference for in-depth reports or for short articles; attitude towards abandoning print version; use of online version; reading behaviour: read whole magazine, read most of the magazine, read parts of the magazine, no reading at all; use of copies: keep them, give them away, throw after reading, throw without reading; assessment of the number of received copies: too many, right number, too few; preferred frequency of publication; attitude towards European integration. Demography: positon of respondent; sex; age. Additionally coded was: respondent ID; interviewer ID; language of the interview; country; date of interview; time of the beginning of the interview; duration of the interview.

Beurteilung des Magazins L´Europe en France.

Themen: Beurteilung des Informationsmagazins L´Europe en France der Vertretung der Europäischen Kommission in Frankreich im Vergleich mit anderen Informationsquellen (nützlich, interessant, attraktiv, praktisch und die Erwartungen erfüllend); Rezeption des Magazins aus beruflichem oder persönlichem Interesse; Informationsgewinn durch das Magazin über die Europäische Union; präferierte Form der Berichterstattung: ausführliche Reportagen oder kurze Artikel zu aktuellen Themen; Einstellung zur Abschaffung der gedruckten Ausgabe; Lesen der Online-Version des Magazins; Umfang der gelesenen Beiträge; Umgang mit den Heften des Magazins (behalten, weitergeben, entsorgen nach der Lektüre bzw. ohne Lektüre); ausreichende Versorgung mit Heften; Wunsch nach Veränderung des monatlichen Erscheinungsrhythmus; Einstellung zur Europäischen Integration. Demographie: Funktion des Befragten; Geschlecht; Alter. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Interviewer-ID; Interviewsprache; Land; Interviewdatum; Interviewdauer (Interviewbeginn und Interviewende).

Non-probabilityNonprobability

Nicht-WahrscheinlichkeitsauswahlNonprobability

Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI

Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.10744
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA5434?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=fc8ebbf218162397c35aac40e0317c8c8f85819f59d2c6e9de465a8ad0647ba7
Provenance
Creator Papacostas, Antonis
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2011
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage France; Frankreich