Family relations, extent of leisure time, current partner relation, partner ideal, media usage on the topic of love and sexuality, going to the movies, valuations on effect and benefit of the film. Topics: Questionnaire I: extent of leisure time on school day; weekend activities together with parents; relationship with parents; possibility of conversation with parents regarding love and sexuality; preferred group of persons with problems with love and sexuality (scale); frequency of use of various media on love and sexuality such as Junge Welt, Neues Leben, Jugendradio DT 64; turning to media facility with question on love and sexuality; knowledge of books, films, plays on young love; existence of particularly impressing films or books on this topic; existence of persons with model character; evaluation of books and films on the topic of young love (scale); preferred contents for a fictional short film (scale); preference of various film genres (scale); expectations of a steady friend or girl friend (scale); character of current partner relation; age of friend or girl friend; affections with a partner; experiencing difficulties as a result of the relation; self-assessment of school achievements; sense of well-being in the class; age and qualification of parents; demographic information. Questionnaire II: valuation of the film "Ist das denn schon Liebe"; evaluation of content and individual artistic resources; evaluation of manner of structuring all in all; personal experiences and emotions regarding the film; effect of the film on the relation with the other sex; closeness of the film to reality; significance of the film in preparation of the Jugendweihe {ceremony of adulthood} and for parents and teachers; broadcasting the film on television; frequency of going to the movies; television duration on school days and on saturday; number of books read this month; personal television set; desire for brochure edition of film text; desire for discussion with director.
Familiäre Beziehungen, Freizeitumfang, gegenwärtige Partnerbeziehung, Partnerwunschbild, Mediennutzung zum Thema Liebe und Sexualität, Kinobesuch, Wertungen zu Wirkung und Nutzen des Films. Themen: Fragebogen I: Freizeitumfang am Schultag; Wochenendbetätigungen gemeinsam mit den Eltern; Verhältnis zu den Eltern; Gesprächsmöglichkeit mit Eltern hinsichtlich Liebe und Sexualität; präferierter Personenkreis bei Problemen mit Liebe und Sexualität (Skala); Häufigkeit der Nutzung verschiedener Medien zu Liebe und Sexualität wie Junge Welt, Neues Leben, Jugendradio DT 64; Hinwenden mit Frage zu Liebe und Sexualität an Medieneinrichtung; Kenntnis von Büchern, Filmen, Stücken zu Jugendliebe; Existenz besonders beeindruckender Filme oder Bücher zu diesem Thema; Existenz von Personen mit Vorbildcharakter; Bewertung von Büchern und Filmen zum Thema Jugendliebe (Skala); präferierte Inhalte für einen fiktiven Kurzfilm (Skala); Präferierung verschiedener Filmgenres (Skala); Erwartungen an einen festen Freund bzw. Freundin (Skala); Charakter der gegenwärtigen Partnerbeziehung; Alter des Freundes bzw. der Freundin; Zärtlichkeiten mit einem Partner bzw. einer Partnerin; Erleben von Schwierigkeiten infolge der Beziehung; Selbsteinschätzung der schulischen Leistungen; Wohlfühlen in der Klasse; Alter und Qualifikation der Eltern; demographische Angaben; Fragebogen II: Wertung des Films "Ist das denn schon Liebe"; Bewertung des Inhalts und einzelner gestalterischer Mittel; Bewertung der Gestaltungsweise insgesamt; eigene Erfahrungen und Emotionen bezüglich des Films; Wirkung des Films auf die Beziehung zum anderen Geschlecht; Realitätstreue des Films; Bedeutung des Films in Vorbereitung der Jugendweihe und für Eltern und Lehrer; Senden des Films im Fernsehen; Häufigkeit von Kinobesuchen; Fernsehdauer an Schultagen und am Sonnabend; Anzahl der gelesenen Bücher im Monat; eigenes Fernsehgerät; Wunsch nach broschierter Ausgabe des filmischen Textes; Wunsch nach Gespräch mit dem Regisseur.
Written survey
Schriftliche Befragung