Savings habits, paying attention to advertising and housing conditions. Topics: Satisfaction with standard of living; perceived special interest groups in the FRG with too much power; forms of investment of savings or assets; savings goals; leisure activities; paying attention to radio commercials, television commercials, posters, brochures and advertising printed matter; type of residential building; possession of kitchen and bath; warm water supply; cost of living; rent costs and additional costs; membership in a trade union; city size; religiousness; weight. Demography: age (classified); sex; marital status; religious denomination; school education; occupation; employment; income; household income; size of household; composition of household; head of household; state; possession of durable economic goods. Interviewer rating: number of contact attempts; social class and willingness of respondent to cooperate.
Sparverhalten, Beachtung von Werbung und Wohnverhältnisse. Themen: Zufriedenheit mit dem Lebensstandard; wahrgenommene Interessengruppen in der BRD mit zuviel Macht; Anlageformen von Ersparnissen bzw. Vermögen; Sparziele; Freizeitbeschäftigungen; Beachtung von Werbefunk, Werbefernsehen, Plakatsäulen, Prospekten und Werbedrucksachen; Art des Wohnhauses; Küche und Badbesitz; Warmwasserversorgung; Lebenshaltungskosten; Mietkosten und Nebenkosten; Mitgliedschaft in einer Gewerkschaft; Ortsgröße; Religiosität; Körpergewicht. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Einkommen; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Bundesland; Besitz langlebiger Wirtschaftsgüter. Interviewerrating: Anzahl der Kontaktversuche; Kooperationsbereitschaft und Schichtzugehörigkeit des Befragten.
Multi-stage random sample
Mehrstufige Zufallsauswahl .
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen