Value orientations, leisure habits, school achievements, common relations in school class and family relations. Topics: Educational goals; independence of young people; character traits of young people; sex of one's own child; influence in choice of circle of friends; room for decision-making regarding "going out"; frequency of common leisure events; common leisure activities outside of home; inclusion of children in leisure planning; salience of leisure time; suggestions; decision areas of children in one's family; discipline difficulties that have occurred; relationship with child; child-raising methods (scale); attitude to school; cooperation with the school; participation in parents meetings; last teacher visit; trust in home-room teacher; cooperation with home-room teacher with education difficulties, poor school achievements, discipline difficulties in school, conduct difficulties, choice of occupation, guiding interests and abilities; every-day values such as work, money, harmonic family life, achievement, obedience, knowledge, good relations, political position, good friends and colleagues; life values (scale); class system; number of children; size of household.
Wertvorstellungen, Freizeitverhalten, Schulleistungen, Gemeinschaftsbeziehungen in der Schulklasse und familiale Verhältnisse. Themen: Erziehungsziele; Unabhängigkeit der Jugend; Charaktereigenschaften von Jugendlichen; Geschlecht des eigenen Kindes; Beeinflussung bei der Wahl des Freundeskreises; Entscheidungsspielraum hinsichtlich des "Ausgehens"; Häufigkeit gemeinsamer Freizeitveranstaltungen; gemeinsame Freizeitaktivitäten außer Haus; Einbeziehung der Kinder in die Freizeitplanung; Stellenwert der Freizeit; Ratschläge; Entscheidungsbereiche der Kinder in der Familie; aufgetretene Disziplinschwierigkeiten; Verhältnis zum Kind; Erziehungsmethoden (Skala); Einstellung zur Schule; Zusammenarbeit mit der Schule; Teilnahme an Elternversammlungen; letzter Lehrerbesuch; Vertrauen zum Klassenlehrer; Zusammenarbeit mit Klassenlehrer bei Erziehungsschwierigkeiten, schlechten schulischen Leistungen, Disziplinschwierigkeiten in der Schule, Verhaltensschwierigkeiten, Berufswahl, Lenkung von Interessen und Fähigkeiten; Alltagswerte wie Arbeit, Geld, harmonisches Familienleben, Leistung, Unterordnung, Wissen, gute Beziehungen, politischer Standpunkt, gute Freunde und Kollegen; Lebenswerte (Skala); Schichtsystem; Anzahl der Kinder; Haushaltsgröße.
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Face-to-face interview: Paper-and-pencil (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI
Persönliches Interview : Papier-und-Bleistift (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI