Flash Eurobarometer 472 (Public Opinion in the EU Regions)

DOI

Attitudes towards the EU. Perception of the own region.

Topics: trust in the European Union; trust in the national government; optimism about the future of the own region; assessment of the current situation and expected development in the next twelve months in the following areas: quality of life in the own region, regional economy; most important problems in the own region; best placed political representative to explain impact of European policies on day-to-day life. Demography: age; sex; nationality; age at end of education; occupation; professional position; region; type of community; own a mobile phone and fixed (landline) phone; household composition and household size. Additionally coded was: respondent ID; country; type of phone line; nation group; weighting factor.

Einstellungen zur EU. Wahrnehmung der eigenen Region.

Themen: Vertrauen in die Europäische Union; Vertrauen in die nationale Regierung; Optimismus im Hinblick auf die Zukunft der eigenen Region; Beurteilung der gegenwärtigen Lage sowie erwartete Entwicklung in den nächsten zwölf Monaten in den folgenden Bereichen: Lebensqualität in der eigenen Region, regionale Wirtschaft; wichtigste Probleme in der eigenen Region; am besten geeigneter politischer Vertreter zur Erläuterung des Einflusses europäischer Politik auf das tägliche Leben der Bürger. Demographie: Alter; Geschlecht; Nationalität; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; berufliche Stellung; Region; Urbanisierungsgrad; Besitz eines Mobiltelefons; Festnetztelefon im Haushalt; Haushaltszusammensetzung und Haushaltsgröße. Zusätzlich verkodet wurde: Befragten-ID; Land; Interviewmodus (Mobiltelefon oder Festnetz); Nationengruppe; Gewichtungsfaktor.

Probability: MultistageProbability.Multistage

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige ZufallsauswahlProbability.Multistage

Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI

Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.13526
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA6966?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=b29fef80ff00f7342af8cf0f67f14cfd8205460da4b71e024dcf94c523e6cb98
Provenance
Creator European Commission, Brussels DG Communication COMM.A.3 ´Media monitoring and Eurobarometer´
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2020
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Economics; Social and Behavioural Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Bulgaria; Bulgarien; Czech Republic; Tschechische Republik; Denmark; Dänemark; Germany; Deutschland; Estonia; Estland; Ireland; Irland; Greece; Griechenland; Spain; Spanien; France; Frankreich; Italy; Italien; Cyprus; Zypern; Latvia; Lettland; Lithuania; Litauen; Luxembourg; Luxemburg; Hungary; Ungarn; Malta; Malta; Netherlands; Niederlande; Austria; Österreich; Poland; Polen; Portugal; Portugal; Romania; Rumänien; Slovenia; Slowenien; Slovakia; Slowakei; Finland; Finnland; Sweden; Schweden; Croatia; Kroatien; United Kingdom; Vereinigtes Königreich