Political attitudes and college political conduct of American students. Topics: Attributes of an ideal professor and image of the professors at the college; contacts and communication with college instructors; self-image of students; evaluation of study conditions, education, research, instruction, mass operation and academic freedom at the university; most important goals of university education; reasons for the choice of the university city; assessment of the need for reform of American society; most important problems of the university; promotion of creative and critical thinking of students by professors; evaluation of appropriate methods of student protest; sympathy for the student demonstrations at the Berkeley University; personal political activities and willingness to participate in demonstrations; attitude to the civil rights movement, the Vietnam war, sexuality, the church and the government; judgement on the effect of political protest against the Vietnam war; perceived deceptions among students; diverse scales: among others satisfaction with studies, dogmatism and democracy; judgement on the student newspaper; length of studies; daily study time; performance certificates; average grade; occupational goal; working student; political orientation and change in attitude since start of studies; membership in college political groups; social origins and influence of parents on the decision for studies; contact with parents and political discussions; party preference of parents; media usage. Demography: age (classified); sex; race; marital status; family composition; number of children; religious denomination; religiousness; household income; housing situation; regional origins; military service.
Politische Einstellungen und hochschulpolitisches Verhalten amerikanischer Studenten. Themen: Attribute eines idealen Professors und Image der Professoren an der Hochschule; Kontakte und Kommunikation mit Hochschullehrern; Selbstbild der Studenten; Bewertung der Studienbedingungen, der Ausbildung, der Forschung, der Lehre, des Massenbetriebs und der akademischen Freiheit an der Universität; wichtigste Ziele der Universitätsausbildung; Gründe für die Wahl des Hochschulorts; Einschätzung der Reformbedürftigkeit der amerikanischen Gesellschaft; wichtigste Probleme der Universität; Förderung des kreativen und kritischen Denkens der Studenten durch die Professoren; Bewertung angemessener Methoden studentischen Protestes; Sympathie für die Studentendemonstrationen an der Berkeley University; eigene politische Aktivitäten und Bereitschaft zur Teilnahme an Demonstrationen; Einstellung zur Bürgerrechtsbewegung, zum Vietnamkrieg, zur Sexualität, zur Kirche und zum Staat; Beurteilung der Wirkung politischer Proteste gegen den Vietnamkrieg; wahrgenommene Betrügereien bei Studenten; Beurteilung der Studentenzeitung; Studiendauer; tägliche Studienzeit; Leistungsnachweise; Notendurchschnitt; Berufsziel; Werkstudent; politische Orientierung und Einstellungsänderung seit Studienbeginn; Mitgliedschaft in hochschulpolitischen Gruppen; soziale Herkunft und Einfluß der Eltern auf die Entscheidung zum Studium; Kontakt zu den Eltern und politische Diskussionen; Parteipräferenz der Eltern; Mediennutzung. Diverse Skalen: U. a. Studienzufriedenheit, Dogmatismus und Demokratie. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Rasse; Familienstand; Familienzusammensetzung; Kinderzahl; Konfession; Religiosität; Haushaltseinkommen; Wohnsituation; regionale Herkunft; Militärdienst.
Probability: Simple randomProbability.SimpleRandom
Wahrscheinlichkeitsauswahl: Einfache ZufallsauswahlProbability.SimpleRandom
Face-to-face interview: Paper-and-pencil (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI
Persönliches Interview : Papier-und-Bleistift (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI