Medical care in clinics, opinion on the "family doctor principle", doctor-patient relationship. Topics: Reason for going to the doctor; time period of trips to doctor's office; trips to other doctors' offices; change of treating doctor in the past; importance of treatment by the same doctor; preferred type of medical practice; family doctor; treatment by a family doctor; desire for a family doctor; frequency of trips to specialist for general medicine; necessity of a house visit; being on stand-by and SMH ("Schnelle Medizinische Hilfe" {rapid medical aid}); house visits of treating doctor; time expended and attention of doctor at house visit; the role of the nurse in general medical care; presence of nurse during conversation with doctor; interest of doctor also for non-medical problems; conversations with doctor about things having nothing to do with the illness; satisfaction with treating doctor; carefulness and ability of doctor; funds transfer to specialist departments; differences of treatment of patients according to sex, age or occupation; authority of doctors; care of further family members by the doctor; acceptance by the doctor; diagnosis capability; explanations and advice from doctor; understanding of explanations; trust in doctor; transportation availability of doctor or clinic; waiting times; functioning of the order system; number of office hours; late office hours; atmosphere in facility; condition of health; chronic illnesses; use of medication; concept of an ideal doctor; number of children; world view; problems in one's family or partnership; satisfaction with family or partner situation; relatives in the nearer vicinity and contacts with them. Supplemental form: expectations of and actual conduct of nurse of doctor's practice (scale); expectations of and actual conduct of doctor.
Medizinische Betreuung in Polikliniken, Meinung zum "Hausarztprinzip", Arzt-Patienten-Verhältnis. Themen: Anlaß für Sprechstundenbesuch; Zeitraum der Besuche der Arztpraxis; Besuch anderer Arztpraxen; Wechsel der behandelnden Ärzte in der Vergangenheit; Wichtigkeit der Behandlung durch den gleichen Arzt; bevorzugte Art einer ärztlichen Praxis; Hausarzt; Behandlung durch einen Hausarzt; Wunsch nach einem Hausarzt; Häufigkeit des Besuchs des Facharztes für Allgemeinmedizin; Notwendigkeit eines Hausbesuches; Bereitschaftsdienst und SMH ("Schnelle Medizinische Hilfe"); Hausbesuche des behandelnden Arztes; Zeitaufwand und Aufmerksamkeit des Arztes beim Hausbesuch; Rolle der Krankenschwester bei der allgemeinmedizinischen Betreuung; Anwesenheit der Schwester beim Arztgespräch; Interesse des Arztes auch für nicht-medizinische Probleme; Gespräche mit dem Arzt über Dinge, die nicht mit der Krankheit zu tun haben; Zufriedenheit mit dem behandelnden Arzt; Sorgfalt und Kompetenz des Arztes; Überweisung an Fachabteilungen; Unterschiede der Behandlung der Patienten nach Geschlecht, Alter oder Beruf; Autorität der Ärzte; Betreuung weiterer Familienmitglieder durch den Arzt; Akzeptanz durch den Arzt; Diagnosefähigkeit; Aufklärungen und Ratschläge vom Arzt; Verständnis der Erklärungen; Vertrauen zum Arzt; verkehrstechnische Erreichbarkeit des Arztes bzw. der Poliklinik; Wartezeiten; Funktionieren des Bestellsystems; Anzahl der Sprechstunden; Spätsprechstunden; Atmosphäre in der Einrichtung; Gesundheitszustand; chronische Krankheiten; Medikamenteneinnahme; Vorstellung von einem idealen Arzt; Anzahl der Kinder; Weltanschauung; Probleme in der Familie bzw. Partnerschaft; Zufriedenheit mit der Familien- bzw. Partnersituation; Verwandte in der näheren Umgebung und Kontakte zu ihnen; Zusatzbogen: Erwartungen an die und tatsächliches Verhalten der Krankenschwester der Arztpraxis (Skala); Erwartungen an den und tatsächliches Verhalten des Arztes.
Written survey
Schriftliche Befragung