The attitude of farmers to co-operatives. Topics: Business and emotional ties to the local co-operatives; significance of individual co-operatives for the agricultural company; characterization of the co-operative in comparison to private trade in the country; personal contact with the leaders of the local co-operative; participation in membership meetings; attitude to a secondary business management and non-agricultural members in the co-operative; satisfaction with business management of the co-operatives; attitude to consolidation of smaller local co-operatives; attitude to agricultural production co-operatives; contacts with the agriculture school; possession of agricultural vehicles and machines; membership in agricultural organizations and co-operatives; reading technical journals and daily newspapers; television habits and paying attention to advertising broadcasts; possession or intent to purchase a television set; type of company and company size; livestock holdings and number of animal-drawn vehicles. Demography: age; religious denomination; school education; vocational training; occupation; housing situation; state. Interviewer rating: city size.
Die Einstellung der Landwirte zu Genossenschaften. Themen: Geschäftliche und emotionale Bindung an die örtlichen Genossenschaften; Bedeutung einzelner Genossenschaften für den landwirtschaftlichen Betrieb; Charakterisierung der Genossenschaft im Vergleich zum privaten Landhandel; persönlicher Kontakt zu den Leitern der örtlichen Genossenschaft; Teilnahme an den Mitgliederversammlungen; Einstellung zu einer nebenamtlichen Geschäftsführung und zu nichtlandwirtschaftlichen Mitgliedern in der Genossenschaft; Zufriedenheit mit der Geschäftsführung der Genossenschaften; Einstellung zur Zusammenlegung kleiner örtlicher Genossenschaften; Einstellung zu landwirtschaftlichen Produktionsgenossenschaften; Kontakte zur Landwirtschaftsschule; Besitz landwirtschaftlicher Fahrzeuge und Maschinen; Mitgliedschaft in landwirtschaftlichen Vereinigungen und Genossenschaften Lesen von Fachzeitschriften und Tageszeitungen; Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbesendungen; Besitz oder Absicht zum Kauf eines Fernsehgeräts; Betriebsart und Betriebsgröße; Viehbestand und Zahl der tierischen Zugkräfte. Demographie: Alter; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Wohnsituation; Bundesland. Interviewerrating: Ortsgröße.
Sample
Keine näheren Angaben
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen