Agricultural Co-Operatives

The attitude of farmers to co-operatives. Topics: Business and emotional ties to the local co-operatives; significance of individual co-operatives for the agricultural company; characterization of the co-operative in comparison to private trade in the country; personal contact with the leaders of the local co-operative; participation in membership meetings; attitude to a secondary business management and non-agricultural members in the co-operative; satisfaction with business management of the co-operatives; attitude to consolidation of smaller local co-operatives; attitude to agricultural production co-operatives; contacts with the agriculture school; possession of agricultural vehicles and machines; membership in agricultural organizations and co-operatives; reading technical journals and daily newspapers; television habits and paying attention to advertising broadcasts; possession or intent to purchase a television set; type of company and company size; livestock holdings and number of animal-drawn vehicles. Demography: age; religious denomination; school education; vocational training; occupation; housing situation; state. Interviewer rating: city size.

Die Einstellung der Landwirte zu Genossenschaften. Themen: Geschäftliche und emotionale Bindung an die örtlichen Genossenschaften; Bedeutung einzelner Genossenschaften für den landwirtschaftlichen Betrieb; Charakterisierung der Genossenschaft im Vergleich zum privaten Landhandel; persönlicher Kontakt zu den Leitern der örtlichen Genossenschaft; Teilnahme an den Mitgliederversammlungen; Einstellung zu einer nebenamtlichen Geschäftsführung und zu nichtlandwirtschaftlichen Mitgliedern in der Genossenschaft; Zufriedenheit mit der Geschäftsführung der Genossenschaften; Einstellung zur Zusammenlegung kleiner örtlicher Genossenschaften; Einstellung zu landwirtschaftlichen Produktionsgenossenschaften; Kontakte zur Landwirtschaftsschule; Besitz landwirtschaftlicher Fahrzeuge und Maschinen; Mitgliedschaft in landwirtschaftlichen Vereinigungen und Genossenschaften Lesen von Fachzeitschriften und Tageszeitungen; Fernsehgewohnheiten und Beachtung von Werbesendungen; Besitz oder Absicht zum Kauf eines Fernsehgeräts; Betriebsart und Betriebsgröße; Viehbestand und Zahl der tierischen Zugkräfte. Demographie: Alter; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Wohnsituation; Bundesland. Interviewerrating: Ortsgröße.

Sample

Keine näheren Angaben

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0463?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=259d900c1cd2c929c2c06b7aeeb0b8289fe75981f8b313b9149ec1ae83600cea
Provenance
Creator DIVO, Frankfurt
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1964
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland