Infrastructure and surroundings of the elementary school as well as meal selections and the school´s dealing with visits of salesmen. Sponsoring in school. Topics: state; number of classes of the 1st and 4th grades as well as respective number of schoolchildren; participation of the school in any kind of experiments; number of female and male home-room teachers of the 1st to 4th grade; additional occupation as home-room teacher; accomodation of the elementary school together with other school forms; school offerings; school supporters; number of residents; business structure, structure of the residential area and infrastructure in the school district; composition of the elementary schoolchildren regarding their financial backgrounds; courses leading to transfer to high school in the last year of school; proportion of foreign schoolchildren; frequency of use of instruction methods; meal offerings for schoolchildren such as recess sales, vending machines, school milk and lunch; snacks available from bakery and kiosk in the immediate vicinity of the school; importance of treating the topic of advertising in the elementary school; necessity of the development of newer instruction materials for the elementary school on the topic of advertising and reasons for this; sponsoring at the school; handling of making public the contributors of larger amounts of money or materials; active effort to obtain contributions; support organization at the elementary school and most important tasks for a support organization (scale); estimated financial value for money or material contributions received in the last year of school; personal behavior with visits by salesmen and with advertising material as well as advertising gifts for teachers and schoolchildren by means of selected statements (scale); general prohibition of contacts with schoolchildren or personal responsibility of the teacher in dealing with advertising gifts; personal effort for the use of offerings of public institutions and organizations, such as e.g. traffic education, environmental education, health education or reading competitions. Demography: sex; age (classified); size of household; number of children.
Infrastruktur und Umfeld der Grundschule sowie Essenangebote und Umgang der Schule mit Vertreterbesuchen. Sponsoring in der Schule. Themen: Bundesland; Anzahl der Klassen der 1. und 4. Jahrgangsstufe sowie jeweilige Schüleranzahl; Teilnahme der Schule an irgendwelchen Modellversuchen; Anzahl weiblicher bzw. männlicher Klassenlehrer der 1. bis zur 4. Jahrgangsstufe; zusätzliche Tätigkeit als Klassenlehrer bzw. Lehrer; Unterbringung der Grundschule gemeinsam mit anderen Schulformen; Schulangebote; Schulträger; Einwohnerzahl; Wirtschaftsstruktur, Struktur des Wohngebietes und Infrastruktur im Schulbezirk; Zusammensetzung der Grundschüler hinsichtlich ihrer finanziellen Hintergründe; Übertrittskurse zum Gymnasium im letzten Schuljahr; Anteil ausländischer Schüler; Häufigkeit angewendeter Unterrichtsmethoden; Speiseangebote für Schüler wie Pausenverkauf, Automaten, Schulmilch und Mittagessen; Snackmöglichkeiten vom Bäcker und Kiosk in der unmittelbaren Nähe der Schule; Wichtigkeit der Behandlung des Themas Werbung in der Grundschule; Notwendigkeit der Entwicklung neuer Unterrichtsmaterialien für die Grundschule zum Thema Werbung und Gründe dafür; Sponsoring an der Schule; Handhabung der öffentlichen Bekanntmachung größerer Geld- bzw. Sachspender; aktives Bemühen um Spenden; Förderverein an der Grundschule und wichtigste Aufgaben für einen Förderverein (Skala); geschätzter Geldwert für erhaltene Geld- bzw. Sachspenden im letzten Schuljahr; persönlicher Umgang mit Vertreterbesuchen und mit Werbematerial sowie Werbegeschenken für Lehrkräfte und Schüler anhand ausgewählter Aussagen (Skala); generelles Verbot von Schülerkontakten oder Eigenverantwortung der Lehrer im Umgang mit Werbegeschenken; persönlicher Einsatz für die Nutzung von Angeboten öffentlicher Einrichtungen und Vereine, wie z.B. Verkehrserziehung, Umwelterziehung, Gesundheitserziehung oder Lesewettbewerbe. Demographie: Geschlecht; Alter (klassiert); Haushaltsgröße; Kinderzahl.
Probability: Simple randomProbability.SimpleRandom
Wahrscheinlichkeitsauswahl: Einfache ZufallsauswahlProbability.SimpleRandom
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper