Socialization goals of the vocational school from the view of social studies teachers. Topics: Judgement on the dual system of vocational training; deficiencies in company training and in coordination of dual vocational training; educational goals of the vocational school (scale); information on degree of detail with which certain topics in social studies instruction are handled; preferred subjects; attitude to school and instruction as well as readiness for reform (scales); conduct in case of a school strike or similar protest actions; judgement on the student council; assessment of functions of class spokesman; subjects with least instruction success; occupational satisfaction and main focus areas of activity; text book used; significance of text book in instruction; perceived restriction by the guidelines of the Ministry of Education; influence of the chamber of commerce on instruction contents; perceived obligation to teach old subject matter; success criteria for social studies instruction; reading of technical journals; vocational training and participation in company practical training; social origins; membership in a professional organization or a trade union; party preference. Demography: age; sex; marital status; school education; vocational training; occupation.
Sozialisationsziele der Berufsschule aus der Sicht der Sozialkundelehrer. Themen: Beurteilung des dualen Systems der Berufsausbildung; Mängel der betrieblichen Ausbildung und in der Koordination der dualen Berufsausbildung; Erziehungsziele der Berufsschule (Skala) Angaben über die Ausführlichkeit, mit der bestimmte Themen im Sozialkundeunterricht behandelt werden; präferierte Unterrichtsfächer; Einstellung zur Schule und zum Unterricht sowie Reformbereitschaft (Skalen); Verhalten im Falle eines Schulstreiks oder ähnlichen Protestaktionen; Beurteilung der Schülermitverwaltung; Einschätzung der Funktionen des Klassensprechers; Fächer mit dem geringsten Unterrichtserfolg; Berufszufriedenheit und Tätigkeitsschwerpunkte; verwendetes Lehrbuch; Bedeutung des Lehrbuchs im Unterricht; empfundene Einengung durch Richtlinien des Kultusministeriums; Einfluß der IHK auf Unterrichtsinhalte; empfundener Zwang veralteten Lehrstoff zu unterrichten; Erfolgskriterien für den Sozialkundeunterricht; Lesen von Fachzeitschriften; Berufsausbildung und Teilnahme an Betriebspraktika; soziale Herkunft; Mitgliedschaft in einem Berufsverband oder einer Gewerkschaft; Parteipräferenz. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf.
Probability: Systematic randomProbability.SystematicRandom
Wahrscheinlichkeitsauswahl: Systematische ZufallsauswahlProbability.SystematicRandom
Self-administered questionnaire: PaperSelfAdministeredQuestionnaire.Paper
Selbstausgefüllter Fragebogen: PapierSelfAdministeredQuestionnaire.Paper