Value orientations, leisure habits, school achievements, common relations in school class and family relations. Topics: Relationship of schoolchildren among themselves; school achievements, characteristics and attitudes of schoolchild with the most influence; schoolchildren with few contacts; significance of FDJ leadership; possibilities for the schoolchildren to take part in structuring school life; problems with which the schoolchildren turn to the teacher; occurrence of discipline difficulties; cooperation of the involved schoolchildren, FDJ leadership, parent work team, parents of the involved schoolchildren, principal, subject teacher, government departments in discipline difficulties; followers of informal groups among the schoolchildren; recommendations for organization of leisure time; opportunities for common organization of leisure time; relations in the schoolchildren and educationalist collective; conduct of the schoolchildren in the collective; character traits of young people; existence of different expressions of opinion and behaviors in school and at home; current political questions of the schoolchildren; future expectations; satisfaction with the occupation as teacher; pleasure and concern in the teaching profession; length of occupation as teacher.
Wertvorstellungen, Freizeitverhalten, Schulleistungen, Gemeinschaftsbeziehungen in der Schulklasse und familiale Verhältnisse. Themen: Verhältnis der Schüler untereinander; Schulleistungen, Eigenschaften und Einstellungen des tonangebenden Schülers; kontaktarme Schüler; Bedeutung der FDJ-Leitung; Möglichkeiten zur Mitgestaltung der Schüler am Schulleben; Probleme, mit denen sich die Schüler an den Lehrer wenden; Auftreten von Disziplinschwierigkeiten; Zusammenarbeit von betreffenden Schülern, FDJ-Leitung, Elternaktiv, Eltern der betreffenden Schüler, Direktor, Fachlehrer, staatliche Dienststellen bei Disziplinschwierigkeiten; Anhänger informeller Gruppen unter den Schülern; Empfehlungen für Freizeitgestaltung; Möglichkeiten für gemeinsame Freizeitgestaltung; Beziehungen im Schüler- und Pädagogenkollektiv; Verhalten der Schüler im Kollektiv; Charaktereigenschaften von Jugendlichen; Existenz unterschiedlicher Meinungsäußerungen und Verhaltensweisen in der Schule und zu Hause; aktuell-politische Fragen der Schüler; Zukunftserwartungen; Zufriedenheit mit dem Lehrerberuf; Freuden und Kummer im Lehrerberuf; Dauer der Tätigkeit als Lehrer.
Face-to-face interview: Paper-and-pencil (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI
Persönliches Interview : Papier-und-Bleistift (PAPI)Interview.FaceToFace.PAPI