Use of sources of information about foreign countries. Topics: Most important domestic and foreign policy problems of the FRG; reading habits with newspapers, magazines and books; paying attention to advertising materials of libraries and America Houses; preferred domestic and foreign radio stations and radio programs; familiarity of radio commentators; going to the movies and preferred films; use of foreign information centers: America House, Die Bruecke, Institute Francaise and Maison Belge; purpose and frequency of trips abroad; personal relations with foreigners; sociability; extent and type of circle of acquaintances and friends; topics of conversation; personal opinion leadership and opinion allegiance; personal areas of interest and sources of information; naming the persons who are opinion leaders in the respective areas; desired political orientation of the FRG; assumed result of the competition of the political systems; knowledge of foreign languages; secondary activities; visit to political and economic events; membership in clubs and trade unions; party preference; local residency; city size. Demography: age (classified); sex; religious denomination; school education; occupation; household income; head of household; state; refugee status. Interviewer rating: social class of respondent; number of contact attempts; identification of interviewer.
Nutzung von Informationsmöglichkeiten über das Ausland. Themen: Wichtigste innen- und außenpolitische Probleme der BRD; Lesegewohnheiten bei Zeitungen, Zeitschriften und Büchern; Beachtung von Werbematerialien von Büchereien und Amerika-Häusern; bevorzugte in- und ausländische Radiosender und Radioprogramme; Bekanntheit von Radiokommentatoren; Kinobesuch und bevorzugte Filme; Nutzung der ausländischen Informationszentren: Amerika-Haus, Die Brücke, Institute Francaise und Maison Belge; Zweck und Häufigkeit von Auslandsreisen; persönliche Beziehungen zu Ausländern; Geselligkeit; Umfang und Art des Bekannten- und Freundeskreises; Gesprächsthemen; eigene Meinungsführerschaft und Meinungsgefolgschaft; persönliche Interessengebiete und Informationsquellen; Nennung der Personen, die Meinungsführer auf den jeweiligen Gebieten sind; gewünschte politische Orientierung der BRD; vermuteter Ausgang des Wettkampfes der politischen Systeme; Fremdsprachenkenntnisse; nebenamtliche Tätigkeiten; Besuch politischer und wirtschaftlicher Veranstaltungen; Mitgliedschaft in Vereinen und Gewerkschaften; Parteipräferenz; Ortsansässigkeit; Ortsgröße. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Konfession; Schulbildung; Beruf; Haushaltseinkommen; Haushaltungsvorstand; Bundesland; Flüchtlingsstatus. Interviewerrating: Schichtzugehörigkeit des Befragten; Anzahl der Kontaktversuche; Intervieweridentifikation.
Multi-stage random sample
Mehrstufige Zufallsauswahl
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen