This review summarizes all of 204 web-based studies that were conducted in a nonprofit online panel spanning an interval of 13 years. Thirty study characteristics were examined as to how they influence panelists´ starting rate and completion rate. These study characteristics pertain to temporal features of the study, attributes of participants invited to the study, panel status at the time the study was conducted and rewards offered for study participation. A higher share of invited panelists called up the first page of a study (a) the fewer panelists that were in the panel in the year of study, (b) the more the panel had grown in the year of study, (c) in the winter, (d) the fewer panelists that were invited to the given study, (e) if the study was an in-house study, (f) if a reminder was sent, (g) if panelists who were invited to the study took part in a previous study, (h) if the length of the study was announced in the study request, (i) the shorter the study and (j) if a per-capita reward was offered. A higher share of responding panelists stayed until the final page of a study (a) the younger a study, (b) the fewer the number of studies are run in the year of study, (c) in seasons other than winter, (d) the longer the time lag to the preceding study, (e) if panelists were invited who took part in a previous study and (f) the shorter the study. Based on these findings, recommendations are made about how to best conduct online panel studies with a view on the starting rate and the completion rate.
Der Datensatz fasst dreißig Merkmale aller 204 Online-Erhebungen eines non-profit Online-Panels über einen Zeitraum von 13 Jahren zusammen. Themen: Startrate (Prozentanteil der eingeladenen Panelteilnehmer, die die erste Seite aufgerufen haben); Abschlussrate (Prozentanteil der Panelteilnehmer, die den Fragebogen vollständig bearbeitet haben); Anzahl der Panelteilnehmer, die die erste bzw. die letzte Seite erreichten; Laufzeit der Studie (Studienalter in Tagen); Anzahl der Panelteilnehmer im Jahr der Studie; Panelwachstum im Jahr der Studie; Gesamtanzahl der Studien im Jahr der Studie; Frühlingsstudie, Sommerstudie, Herbststudie oder Winterstudie; Zeit seit vorangegangener Studie (in Tagen); Anzahl der zur laufenden und zur vorangegangenen Studie eingeladenen Panelteilnehmer; Art der Studie (hauseigen oder beauftragt); Feldzeit; Zusammenfassung der Studieninhalte in Einladung; Erinnerung; eingeladen aufgrund früherer Teilnahme bzw. aufgrund demographischer Merkmale; Angabe der Studienlänge in Einladung; Studienlänge in Minuten; Anreizexperiment; Lotterie; Lotterieauszahlung; Anzahl der Lotteriegewinne; erwarteter Wert der Lotterie; Bargeld-Lotterie; Gutschein-Lotterie; Geschenk-Lotterie; Pro-Kopf-Belohnung; pro-Kopf-Wert; Auszahlung mit PayPal; Spende für wohltätige Zwecke; Treuepunkte; Banküberweisung; Geschenk; keine Belohnung; Studiencode innerhalb des Panels.
Completion of online surveys of the WISO panel at the University of Freiburg
Vollerhebung von Online-Erhebungen des WISO-Panels an der Universität Freiburg
Aggregation from online surveys among individuals
Aggregation aus Online-Erhebungen bei Individuen