Flash Eurobarometer 121/C (Euro Attitudes in May 2002 - Non-Euro Members)

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Attitude of the non-Euro countries towards the introduction of the Euro in Euro-countries. Topics: State of information on the Euro; knowledge of the numerous usage possibilities of Euro coins and banknotes in Euro-countries; one’s own contact with Euro banknotes and prices in euros; knowledge of the duration of the acceptance of the old national currency as a method of payment; assessment of the difficulties caused by the introduction of the Euro; assessment of the facilitation caused by the introduction of the Euro: development of the Euro to an international currency similar to the U.S. Dollar, expectation of economic growth within the Euro countries, expectation of an approximation of the Euro countries, emergence of new jobs, expected simplification of shopping, ease of travelling within the EU, expectation of price stability in the euro zone, personal advantages from the euro introduction as well as the elimination of conversion charges; assumed satisfaction of citizens of Euro countries with the introduction of the euro; concern about the exchange rate in proportion to the U.S. dollar; knowledge of the exchange rate of national currency in Euros and Dollars; judgement of the integrative functions of the Euro in non-Euro countries and Euro countries; assessment of the possibility of introduction of the Euro in one’s own country; knowledge of the non-Euro countries; estimation of personal difficulties as well as the possibility of price increases as a result of euro introduction in own country; opinion on introducing the Euro in own country; assessment of the unfair rises in price due to the introduction of the Euro; view of the Euro introduction as a historic event. Demography: Age; sex; age when finished full time education; profession; degree of urbanisation.

Einstellung in den Nicht-Euroländern zur Einführung des Euro in den Euroländern. Themen: Informiertheit über den Euro; Kenntnis über die Nutzungsmöglichkeiten der Euro-Münzen und -Banknoten im Euroland; eigener Kontakt mit Euro-Banknoten und Preisen in Euro; Wahrnehmung dualer Preisauszeichnungen; Kenntnis der Dauer der Akzeptanz der alten Landeswährung als Zahlungsmittel; Einschätzung der Schwierigkeiten durch die Einführung des Euro; Einschätzung von ungerechtfertigten Preisanhebungen bei der Einführung des Euro; Einschätzung der Erleichterungen durch die Euro-Einführung: vereinfachter internationaler Preisvergleich, Entwicklung des Euro zu einer internationalen Währung ähnlich dem US-Dollar, Erwartung eines wirtschaftlichen Wachstums innerhalb der Euroländer, Erwartung einer Angleichung der Euroländer, Entstehung neuer Jobs, erwartete Erleichterung des Einkaufens, Reiseerleichterung innerhalb der EU, Erwartung einer Preisstabilität in der Eurozone, persönliche Vorteile durch die Euro-Einführung sowie Wegfall von Umtauschgebühren; vermutete Zufriedenheit der Bürger der Euroländer mit der Einführung des Euro; Sorge um den Wechselkurs des Euro im Verhältnis zum US-Dollar; Kenntnis des Umrechnungskurses der Landeswährung in den Euro und den Dollar; Beurteilung der Integrationsfunktionen des Euro in den Euro- und Nicht-Euroländern; Einschätzung der Wahrscheinlichkeit der Euro-Einführung im eigenen Land; Kenntnis der Nicht-Euroländer; Einschätzung der persönlichen Schwierigkeiten sowie der Wahrscheinlichkeit von Preiserhöhungen bei einer möglichen Euro-Einführung im eigenen Land; Meinung über eine Euro-Einführung im eigenen Land; Einschätzung der Euro-Einführung als historischen Vorgang. Demographie: Alter; Geschlecht; Alter bei Beendigung der Ausbildung; Beruf; Urbanisierungsgrad.

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Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3668
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA3668?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=ab74220b7fe1c7805d5583c6bea1d4352ce3582ff0907d7bc568b476c56d2a4b
Provenance
Creator Christensen, Thomas; Magny, Renaud Soufflot de
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2002
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Economics; Social and Behavioural Sciences
Spatial Coverage Denmark; Dänemark; Sweden; Schweden; United Kingdom; Vereinigtes Königreich