Flash Eurobarometer 110 (Dialogue with Business 5)

DOI

State of information of European companies on the transnational domestic market. Topics: Sufficient information on the increase of business activities in the European domestic market; access to information on the rules and regulations in the e-commerce sector; sufficient information on the participation in public tendering; company procedure when faced with difficulties in business in other EU-countries: filing complaints to local or national authorities, lawyers, national board of arbitration, European Commission or Europa-Parliament, relying on contact points belonging to the domestic market network; knowledge of the internet site “One stop shop for Business” created by the European Commission in scope of the “Dialogue with Business”; consultation of the website; knowledge of the meaning of the EC-Marking: knowledge of the authorities that undertake the registration of a European brand label, knowledge of the regulations of value added tax (VAT); observation of company interests from the EU’s perspective. Demography: Position of the interviewee in the company; sector; company size; annual turnover.

Informiertheit europäischer Unternehmen über den grenzüberschreitenden Binnenmarkt. Themen: Ausreichende Informationen zur Steigerung der Geschäftstätigkeiten auf dem europäischen Binnenmarkt; Zugang zu Informationen über Regeln und Vorschriften im Bereich e-commerce; ausreichende Informationen über Teilnahme an öffentlichen Ausschreibungen; Vorgehensweise des Unternehmens bei Behinderung der Geschäftstätigkeit in anderen EU-Ländern: Beschwerde bei lokaler oder nationaler Behörde einlegen, Rechtsanwalt, nationale Schiedsstelle, Europäische Kommission oder Europa-Parlament einschalten, Zurückgreifen auf Anlaufstellen des Netzwerks im Binnenmarkt; Kenntnis der von der Europäischen Kommission im Rahmen des ´Dialogue with Business´ ins Leben gerufenen Internetseite ´One stop shop for Business´; Konsultation der Website; Kenntnis der Bedeutung der CE-Kennzeichnung: Kenntnis der Behörde, die die Registrierung eines europäischen Markenzeichens vornimmt; Kenntnis der Regelung zur Umsatzsteuerdeklarierung (VAT); Beachtung der Interessen der Unternehmen von Seiten der EU. Demographie: Stellung des Befragten im Unternehmen; Branche; Betriebsgröße; Gesamtumsatz des Unternehmens.

Probability: StratifiedProbability.Stratified

Wahrscheinlichkeitsauswahl: Geschichtete ZufallsauswahlProbability.Stratified

Telephone interviewInterview.Telephone

Telefonisches InterviewInterview.Telephone

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.3599
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA3599?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=52e9983a369f8f8824a949ddac0724138afda1977ca471ed537afbb8914cf212
Provenance
Creator Christensen, Thomas; Mohedano-Brèthes, Rubén
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2002
Rights 0 - Data and documents are released for everybody.; 0 - Daten und Dokumente sind für jedermann freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Economics; Social and Behavioural Sciences
Spatial Coverage Belgium; Belgien; Denmark; Dänemark; Germany; Deutschland; Greece; Griechenland; Spain; Spanien; Finland; Finnland; France; Frankreich; Ireland; Irland; Italy; Italien; Luxembourg; Luxemburg; Netherlands; Niederlande; Austria; Österreich; Portugal; Portugal; Sweden; Schweden; United Kingdom; Vereinigtes Königreich