PICE - Parental Investment in Children's Education

DOI

PICE ist eine Vertiefungsstudie von TREE (TREE2 - Transition von der Erstausbildung ins Erwerbsleben; https://doi.org/10.23662/FORS-DS-1255-1), die sich mit den Bildungswegen von jungen Erwachsenen beschäftigt und sich dabei besonders dafür interessiert, wie diese von ihren Familien auf dem Weg ins Erwachsenen- und Erwerbsleben begleitet werden: PICE untersucht, welche Bildungswünsche junge Menschen in der Schweiz haben und ob bzw. wie diese von ihren Eltern unterstützt werden. https://www.pice.unibe.ch/index_ger.html Für weitere Informationen zu TREE2 siehe: Hupka-Brunner, Sandra; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2022). The TREE Multi-Cohort Panel Study: Theoretical Framework (In Press). Bern: TREE [boris/170576] TREE, -- (2021). TREE: Transitions from Education to Employment, Cohort 2 (TREE2), Panel waves 0-2 (2016-2018) [Dataset]. In: FORS Data Service, 1255. Bern/Lausanne: FORS Center [doi/https://doi.org/10.23662/FORS-DS-1255-1] [boris/154530] Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Koomen, Maarten; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Sacchi, Stefan; Wilhelmi, Barbara (2021). TREE2 study design Bern: TREE [doi/http://dx.doi.org/10.48350/152018] [boris/152018]

PICE is an in depth-study of TREE (TREE2 - Transition von der Erstausbildung ins Erwerbsleben) that deals with the educational pathways of young adults and is particularly interested in how they are accompanied by their families on their way to professional life: PICE wants to analyse what educational aspirations young people in Switzerland have and whether or how they are supported by their parents. https://www.pice.unibe.ch/index_eng.html For more information on TREE2 see: Hupka-Brunner, Sandra; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2022). The TREE Multi-Cohort Panel Study: Theoretical Framework (In Press). Bern: TREE [boris/170576] TREE (2021). TREE: Transitions from Education to Employment, Cohort 2 (TREE2), Panel waves 0-2 (2016-2018) [Dataset]. In: FORS Data Service, 1255. Bern/Lausanne: FORS Center [doi/https://doi.org/10.23662/FORS-DS-1255-1] [boris/154530] Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Koomen, Maarten; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Sacchi, Stefan; Wilhelmi, Barbara (2021). TREE2 study design. Bern: TREE [doi/http://dx.doi.org/10.48350/152018] [boris/152018]

PICE est un sous-projet de l'étude TREE (TREE2: Transition de l'école à l'emploi; https://doi.org/10.23662/FORS-DS-1255-1) qui porte sur les parcours de formation des jeunes adultes et s'intéresse particulièrement à la manière dont ils sont soutenus et encouragés par leur famille dans la transition vers la vie adulte et professionnelle : PICE se penche sur les souhaits de formation des jeunes en Suisse et sur la manière dont ils sont soutenus par leurs parents. https://www.pice.unibe.ch/index_fra.html Pour plus d'information sur TREE2 : Hupka-Brunner, Sandra; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Sacchi, Stefan; Meyer, Thomas (2022). The TREE Multi-Cohort Panel Study: Theoretical Framework (In Press). Bern: TREE [boris/170576] TREE, -- (2021). TREE: Transitions from Education to Employment, Cohort 2 (TREE2), Panel waves 0-2 (2016-2018) [Dataset]. In: FORS Data Service, 1255. Bern/Lausanne: FORS Center [doi/https://doi.org/10.23662/FORS-DS-1255-1] [boris/154530] Hupka-Brunner, Sandra; Jann, Ben; Koomen, Maarten; Krebs-Oesch, Dominique Fabienne; Meyer, Thomas; Müller, Barbara; von Rotz, Christina; Sacchi, Stefan; Wilhelmi, Barbara (2021). TREE2 study design Bern: TREE [doi/http://dx.doi.org/10.48350/152018] [boris/152018]

Identifier
DOI https://doi.org/10.48573/hjc1-3171
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=41cc75a468b6170f02285a4ff6de552765088f0b2ee939d1ac49efd7014d5390
Provenance
Creator Heers, Marieke; Hupka-Brunner, Sandra
Publisher FORS
Publication Year 2024
Rights Zusätzliche Einschränkungen: Kann nur für akademische Forschung und Unterricht verwendet werden; Additional Restrictions: Academic research and teaching only; Restrictions supplémentaires: Recherche et enseignement académiques uniquement; Sondergenehmigung: Nach vorheriger Zustimmung des Autors; Special permission: With prior agreement of author; Permission spéciale: Accord préalable de l'auteur·trice
OpenAccess true
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Westeuropa; Western Europe; Europe occidentale; Schweiz; Switzerland; Suisse; Deutschschweiz; German-speaking part; Suisse germanophone; Westschweiz; French-speaking part; Suisse francophone; Europa; Europe; Europe