The image of Europe in Japan. Topics: degree of familiarity of ASEAN, EC and UN; characterization of the European Community as political, economic union or business union; comparison of size of population of the EC with the USA; comparison of standard of living of the EC citizens with that of the Japanese; comparison of the Japanese trade volume with the EC and the United States; knowledge about EC member countries; knowledge about the project ´Europe 92´; expected effects of this project on the relations between Japan and Western Europe; welcoming a closer cooperation between the EC and Japan in the areas culture, technical research, energy, political cooperation, environment and trade; preferred media (television news, seminars, publications etc.) about Europe; most important topics for increased information about occurrences in the EC; most important sources of information about the European Community; judgement on the United States, the European Community and the ASEAN members as fair trading partners.
Das Bild Europas in Japan. Themen: Bekanntheitsgrad von ASEAN, EG und UN; Charakterisierung der Europäischen Gemeinschaft als politische, ökonomische Vereinigung oder Handelsunion; Vergleich der Größe der Population der EG mit den USA; Vergleich des Lebensstandards der EG-Bürger mit dem der Japaner; Vergleich des japanischen Handelsvolumens mit der EG und den Vereinigten Staaten; Kenntnis der EG-Mitgliedsländer; Kenntnis des Projekts ´Europa 92´; erwartete Auswirkungen dieses Projekts auf die Beziehungen zwischen Japan und Westeuropa; Begrüßung einer engeren Kooperation zwischen der EG und Japan in den Bereichen Kultur, technische Forschung, Energie, politische Kooperation, Umwelt und Handel; präferierte Medien (Fernsehnachrichten, Seminare, Veröffentlichungen usw.) über Europa; wichtigste Themen für eine vermehrte Information über Vorgänge in der EG; wichtigste Informationsquellen über die Europäische Gemeinschaft; Beurteilung der Vereinigten Staaten, der Europäischen Gemeinschaft und der ASEAN-Mitglieder als faire Handelspartner. Demographie: Alter; Geschlecht; Schulbildung; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Ortsgröße.
No closer information is known about the sample
Über die Auswahl sind keine näheren Angaben bekannt.
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen