Entrepreneurship in the EU and beyond. Political attitudes.
Topics: mobility within the EU: student, trainee, or employee in another EU country now or in the past; intention to study, undergo training or work in another EU country; crisis compels to study, train, or work in another EU country; assessment of the adaptation of training, school and university education in the own country to the current world of work; having heard of the EU’s initiative called “Youth Guarantee”; future preference of working sector; intention towards business start-up; marginalisation of young people in the own country because of the crisis; digital sector: expected job potential of the digital sector for young people in the EU; opinion on social media as progress or a risk for democracy; preferred ways of participating effectively in public life in the EU; main challenges facing the EU and its Member States in order to face the future; rating of the own country´s membership in the EU as a strength or a weakness in the context of globalisation; personally taken steps to protect the environment and combat climate change; most efficient solutions for ensuring the EU’s energy independence; values that the European Parliament should defend as a matter of priority; expectation that the own generation will see the achievement of true gender equality; values that the EU should promote in its relations with emerging and developing countries. Demography: age; sex; age when stopped full-time education; occupation; professional position; region; type of community; own a mobile phone and fixed (landline) phone; number of persons in the household aged 15 years and older (household size).
Mobilität innerhalb und außerhalb der EU. Politische Einstellungen.
Themen: Mobilität innerhalb der EU: derzeit oder vormals Student, Auszubildender oder Angestellter in einem anderen EU-Staat; Absicht im EU-Ausland zu studieren, eine Ausbildung zu machen oder zu arbeiten; Krise zwingt zu einem Studium, einer Ausbildung oder einer Arbeitsstelle in einem anderen EU-Staat; Anpassung der Berufs-, Schul- und Hochschulausbildung an die aktuelle Arbeitswelt; Bekanntheit der ´Jugendgarantie´ zur Bekämpfung der Jugendarbeitslosigkeit; präferierte Branche; beabsichtigte Unternehmensgründung; Ausschluss junger Menschen vom wirtschaftlichen und sozialen Leben durch die Wirtschaftskrise; Digitalbranche: erwartetes Arbeitsplatzpotenzial der Digitalbranche für junge Menschen in der EU; soziale Netzwerke als Fortschritt oder Risiko für die Demokratie; beste Möglichkeiten, um effektiv am öffentlichen Leben in der EU teilzunehmen; wichtigste Herausforderungen für die EU und ihre Mitgliedsstaaten, um für die Zukunft gerüstet zu sein; Bewertung der EU-Mitgliedschaft des eigenen Landes als Stärke oder Schwäche vor dem Hintergrund der Globalisierung; persönliche Bemühungen zum Schutz der Umwelt und zur Bekämpfung des Klimawandels; effizienteste Lösungen zur Sicherstellung der Energieunabhängigkeit der EU; wichtigste Werte, die das Europäische Parlament verteidigen sollte; Erwartung, dass die eigene Generation die völlige Gleichstellung der Geschlechter erleben wird; Werte, die die EU in ihren Beziehungen zu Schwellen- und Entwicklungsländern fördern sollte. Demographie: Alter in Jahren; Geschlecht; Alter bei Ende der Schulbildung; beruflicher Status; Beruf; berufliche Stellung; Urbanisierungsgrad; Mobiltelefonbesitz bzw. Festnetzanschluss im Haushalt; Anzahl Personen im Haushalt ab 15 Jahren (Haushaltsgröße).
Probability: MultistageProbability.Multistage
Wahrscheinlichkeitsauswahl: Mehrstufige ZufallsauswahlProbability.Multistage
Telephone interview: Computer-assisted (CATI)Interview.Telephone.CATI
Telefonisches Interview: Computerunterstützte Befragung (CATI)Interview.Telephone.CATI