Problems of Medium-Sized Entrepreneurs

Occupational and economic situation of medium-sized entrepreneurs in the Cologne region. Topics: Position in company and activity areas; judgement on competition situation; specialization of employees; contact with employees and customers; company recommendation procedure; production program; use of advertising; costing; accounting; possibilities of expansion; legal form of the company; company founding; level of turnover; problems of medium-sized companies; attitude to the welfare state; perceived handicap from economic policy; utilization of external advisers; family members in the company; occupation and training of father; reading technical literature; membership in clubs, associations and occupational organizations; judgement on occupational organization; work satisfaction; course of education; satisfaction with profit situation; use of a high financial profit. Semantic differentials for: loneliness, costing, competition and customers. Demography: age (classified); marital status; number of children; religious denomination; school education; vocational training; occupation; income; social origins; media usage.

Berufliche und wirtschaftliche Situation mittelständischer Unternehmer in der Kölner Region. Themen: Stellung im Unternehmen und Tätigkeitsbereiche; Beurteilung der Wettbewerbssituation; Spezialisierung der Mitarbeiter; Kontakt zu Mitarbeitern und Kunden; betriebliches Vorschlagswesen; Produktionsprogramm; Einsatz von Werbung; Kalkulation; Buchführung; Expansionsmöglichkeiten; Rechtsform des Unternehmens; Betriebsaufbau; Umsatzhöhe; Probleme mittelständischer Unternehmen; Einstellung zum Wohlfahrtsstaat; empfundene Behinderung durch die Wirtschaftspolitik; Inanspruchnahme externer Berater; Familienangehörige im Betrieb; Beruf und Ausbildung des Vaters; Lesen von Fachliteratur; Mitgliedschaft in Vereinen, Verbänden und Berufsorganisationen; Beurteilung der Berufsorganisation; Arbeitszufriedenheit; Ausbildungsgang; Zufriedenheit mit der Gewinnsituation; Verwendung eines hohen Geldgewinns. Semantische Differentiale für: Einsamkeit, Kalkulation, Konkurrenz und Kundschaft. Demographie: Alter (klassiert); Familienstand; Kinderzahl; Konfession; Schulbildung; Berufsausbildung; Beruf; Einkommen; soziale Herkunft; Mediennutzung.

Stratified random sample

Geschichtete Zufallsauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0360?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=c183dd18699a591229c80f62e24ad3a988c78859705c19b28a1d84e0377ce295
Provenance
Creator Daheim, Hans-Jürgen; Kaupen, Wolfgang
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1964
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences