Trust in Monetary Value (Inflation)

DOI

Experimental study on the influence of question formulations in an investigation on trust in monetary value. Topics: Expected inflation rate; variation of the sums of money mentioned in the question formulation or the comparison time periods; screening of various procedures to measure fear of monetary devaluation. Demography: state; refugee status; city size; sex; age (classified); religious denomination; religiousness; school education; vocational training; employment; occupation; income; size of household; composition of household; head of household; marital status; membership. Interviewer rating: self-assessment of social class of respondent.

Experimentelle Studie über den Einfluß von Frageformulierungen bei einer Untersuchung zum Geldwertvertrauen. Themen: Erwartete Inflationsrate; Variation der in der Frageformulierung genannten Geldbeträge bzw. Vergleichszeiträume; Überprüfung verschiedener Verfahren zur Messung der Furcht vor Geldentwertung. Demographie: Bundesland; Flüchtlingsstatus; Ortsgröße; Geschlecht; Alter (klassiert); Konfession; Religiosität; Schulbildung; Berufsausbildung; Berufstätigkeit; Beruf; Einkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Familienstand; Mitgliedschaft. Interviewerrating: Selbsteinschätzung der Schichtzugehörigkeit des Befragten.

Quota sample

Quotenauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0088
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0088?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=588b1dd4a587942e4d67dd8263ddea7778d3a9c79c46d445b3ace9797277b6e5
Provenance
Creator Scherhorn, Gerhard
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1963
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland