The Untold Story of Multi-mode (Online and Mail) Consumer Panels

DOI

Topics: assigned contact type; incentivized and non-incentivized mail and phone groups; overall incentivized and non-incentivized groups; recruitment assignment groups; all members survivals in days, and in months; status (event active or attrited); mode of recruitment (mail or phone); total number of surveys assigned since being a member; total number of surveys completed since being a member; survey completion rate; average number of surveys assigned per month during their stay; average number of surveys completed per month; number of thank-you or retention cards sent during their stay; number of received birthday cards; number of received notepads in 2007 and 2008; number of received VT-books in 2008; magnetic calendar sent for 2007, for 2008, and for 2009; number of received Themes magazines; total number of retention cards, birthday cards, notepads, books, themes, and calendars; number of 3 strikes postcards; number of 3 strikes in 2007, in 2008, and in 2009; start and end date of membership. Demography: sex, age; education level; household income; race (recoded, 2 categories); Hispanic ethnicity; working status. Additionally coded was: respondent ID; case ID from the recruit survey to identify households; experimental conditions.

Themen: Zugewiesene Kontaktart; Post- und Telefongruppen mit Anreiz und ohne Anreiz; Gesamtanzahl der Gruppen mit und ohne Anreiz; Einstellungszuordnungsgruppen; Überleben aller Mitglieder in Tagen und Monaten; Status (aktiver Fall oder Schwund); Art der Rekrutierung (Post oder Telefon); Gesamtzahl der seit der Mitgliedschaft zugewiesenen Umfragen; Gesamtzahl der seit der Mitgliedschaft absolvierten Umfragen; Befragungsrate; durchschnittliche Anzahl der pro Monat während des Verbleibs zugewiesenen Umfragen; durchschnittliche Anzahl der pro Monat abgeschlossenen Umfragen; Anzahl der Dankeschön- oder Gedächtniskarten, die während des Verbleibs gesendet wurden; Anzahl der erhaltenen Geburtstagskarten; Anzahl der erhaltenen Notizblöcke 2007 und 2008; VT-Bücher erhalten im Jahr 2008; magnetischer Kalender erhalten für 2007, 2008 und 2009; Anzahl der erhaltenen Themenzeitschriften; Gesamtanzahl der Gedächtniskarten, Geburtstagskarten, Notizblöcke, Bücher, Themenzeitschriften und Kalender; Anzahl von 3 Streik-Postkarten; Anzahl von 3 Streiks im Jahr 2007, 2008 und 2009; Beginn und Ende der Mitgliedschaft. Demographie: Geschlecht, Alter; Bildungsniveau; Haushaltseinkommen; Rasse (rekodiert, 2 Kategorien); hispanische Ethnizität; Arbeitsstatus. Zusätzlich kodiert wurde: Befragten-ID; Fall ID aus der Rekrutierungsumfrage zur Identifizierung von Haushalten; experimentelle Bedingungen.

Probability Sample

Wahrscheinlichkeitsauswahl

Aggregation

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12046
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA5655?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=a99477d5419dbd1edaa0c2ac4a313ca66d543d456e1c8dfbfe8805b0ea601787
Provenance
Creator McCutcheon, Allan
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2014
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage United States of America; Vereinigte Staaten von Amerika