Reasons for Price Increases

Reasons for price increases from the view of the population. Topics: Perceived reasons for price increases; judgement on the rate of price increases. Demography: age (classified); sex; marital status; religious denomination; school education; occupation; employment; household income; size of household; composition of household; head of household; city size; state.

Ursachen der Preissteigerungen aus der Sicht der Bevölkerung. Themen: Perzipierte Gründe für Preissteigerungen; Beurteilung der Preissteigerungsrate. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Ortsgröße; Bundesland.

Multi-stage random sample (ADM mastersample)

Mehrstufige Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0882?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=0e484648ba6a70191bc4e26f5c116ae598a76689c6c5f08eb27df391db50b988
Provenance
Creator SAMPLE, Hamburg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1974
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Economics; Social and Behavioural Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland