Attitude of the Cologne population to interviews and ethical and religious matters. Topics: Attitude to interdenominational schools and mixed marriage; interest in religious matters; Christian commandments as models of behavior; religiousness; evaluation of family and marriage; attitude to divorce; evaluation of pre-marital and extra-marital sexual intercourse; age at first intimate relations; knowledge and evaluation of contraceptives; contraceptives used; masturbation; media usage and reading level; newspapers read and subscribed to; preferred newspaper categories; judgement on general and personal economic conditions; judgement on payment; net income and organization of expenditures; satisfaction with income; decision behavior with financial problems; savings account; interest knowledge; savings goals; will to save; planned acquisitions; assessment of surveys; knowledge about survey institutes; comparison of universities and private survey institutes; evaluation of various forms of question; preferred form of interview. Demography: sex; age (classified); marital status; age at marriage; religious denomination; occupation; school education; vocational training; further education; religious denomination of spouse; income; household income. Interviewer rating: length of interview; willingness of respondent to cooperate; with almost all questions the interviewer simultaneously also estimated the assumed sincerity of the answers given; degree of education of respondent.
Einstellung der Kölner Bevölkerung zum Interview und zu ethischen und religiösen Fragen. Themen: Einstellung zur Gemeinschaftsschule und zur Mischehe; Interesse an religiösen Fragen; christliche Gebote als Leitbilder des Handelns; Religiosität; Bewertung von Familie und Ehe; Einstellung zur Ehescheidung; Bewertung von vorehelichem und außerehelichem Geschlechtsverkehr; Alter bei ersten intimen Beziehungen; Kenntnis und Bewertung von Verhütungsmitteln; benutzte Verhütungsmittel; Selbstbefriedigung; Mediennutzung und Leseniveau; gelesene und abonnierte Zeitungen; präferierte Zeitungsrubriken; Beurteilung der allgemeinen und eigenen wirtschaftlichen Verhältnisse; Beurteilung der Bezahlung; Nettoeinkommen und Einteilung der Ausgaben; Einkommenszufriedenheit; Entscheidungsverhalten bei finanziellen Problemen; Sparkonto; Zinskenntnisse; Sparziele; Sparwille; geplante Anschaffungen; Einschätzung von Umfragen; Kenntnis von Umfrageinstituten; Vergleich von universitären und privaten Umfrageinstituten; Bewertung der verschiedenen Frageformen; bevorzugte Interviewform. Demographie: Geschlecht; Alter (klassiert); Familienstand; Alter bei Heirat; Konfession; Beruf; Schulbildung; Berufsausbildung; Weiterbildung; Konfession des Ehepartners; Einkommen; Haushaltseinkommen. Interviewerrating: Interviewdauer; Kooperationsbereitschaft des Befragten; bei nahezu allen Fragen wurde vom Interviewer gleichzeitig auch die vermutete Aufrichtigkeit der Antwortgebung eingeschätzt; Bildungsgrad des Befragten.
Area cluster sample
Flächen-Klumpenauswahl
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen