OUTFIT 2

DOI

Attitude to clothing and to fashionable accessories. Topics: general attitudes to clothing questions (scale); functions of clothing and motives for behavior regarding clothing; attitude to exclusive clothing (scale); significance of clothing for the respondent; attitudes to fashion (scale); impulse purchases and general purchase behavior with articles of clothing (scale); price comparisons; quality consciousness; fashion consciousness; attitude to accessories (scale); accepted and personally preferred clothing styles (scale and pictures); importance of a well-dressed appearance for a man or a woman; preferred materials; willingness to pay for selected articles of clothing and accessories; most important advisers in purchase of clothing; frequency of purchase of selected articles of clothing; information on the average sum expended for selected articles of clothing; purchase motivation; preferred firm as well as frequency of purchases in department stores and mail-order firms; preferred places of purchase; general attitude to name-brand clothing; brand awareness with clothing (scale); knowledge of brands and possession of name-brand products; readiness to purchase name-brand products in the textile area; forms of sport practiced; clothing size. For further products such as shoes, jewelery, wrist watches, dark glasses, glasses, cigarette lighters, ball-point pens, ink pens, leather products, travel luggage and perfumes the following was obtained: product-specific attitudes; brand reputation und possession of brand products as well as readiness to purchase selected brands; goals in life and importance of areas of life (scale); social milieu; achievement orientation; work orientation; leisure orientation; career consciousness; hedonism; attitude to technical progress; attitude to political commitment; attitude to spending of money (scale); media usage. Indices: type of clothing.

Einstellung zur Kleidung und zu modischen Accessoires. Themen: Allgemeine Einstellungen zu Kleidungsfragen (Skala); Funktionen der Kleidung und Motive für das Kleidungsverhalten; Einstellung zu exklusiver Kleidung (Skala); Bedeutung der Kleidung für den Befragten; Einstellungen zur Mode (Skala); Impulskäufe und allgemeines Kaufverhalten bei Kleidungsstücken (Skala); Preisvergleiche; Qualitätsbewußtsein; Modebewußtsein; Einstellung zu Accessoires (Skala); akzeptierte und persönlich präferierte Kleidungsstile (Skala und Bildvorlagen); Wichtigkeit eines gepflegten Aussehens für einen Mann oder eine Frau; Materialpräferenz; Ausgabebereitschaft für ausgewählte Bekleidungsstücke und Accessoires; wichtigste Berater beim Kleidungskauf; Kaufhäufigkeit von ausgewählten Kleidungsstücken; Angabe des durchschnittlich ausgegebenen Betrages für ausgewählte Kleidungsstücke; Kaufanlaß; präferierte Handelshäuser sowie Kaufhäufigkeit bei Kaufhäusern und Versandhäusern; präferierte Kaufstätten; allgemeine Einstellung zu Markenkleidung; Markenbewußtsein bei Kleidung (Skala); Markenkenntnis und Markenbesitz; Kaufbereitschaft für Markenprodukte im Textilbereich; ausgeübte Sportarten; Konfektionsgröße. Für weitere Produkte wie Schuhe, Schmuck, Armbanduhren, Sonnenbrillen, Brillen, Feuerzeuge, Kugelschreiber, Füller, Lederwaren, Reisegepäck und Duftwässer wurde jeweils ermittelt: Produktspezifische Einstellungen; Markenbekanntheit und Markenbesitz sowie Kaufbereitschaft für ausgewählte Marken; Lebensziele und Wichtigkeit von Lebensbereichen (Skala); soziales Milieu; Leistungsorientierung; Arbeitsorientierung; Freizeitorientierung; Karrierebewußtsein; Hedonismus; Einstellung zum technischen Fortschritt; Einstellung zum politischen Engagement; Einstellung zum Geldausgeben (Skala); Mediennutzung. Indizes: Kleidungstyp. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Einkommen; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Befragter ist Haushaltsvorstand; Anzahl der Einkommensbezieher im Haushalt; Konfektionsgröße; Körpergröße; Ortsgröße; Bundesland.

Multi-stage stratified random sample

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl

Oral and written survey with standardized questionnaire

Mündliche und schriftliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.12553
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1988?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=cc90af496c03de154d8f8a8f3f425180eec225518882ec3d9ea5134dfd7756cf
Provenance
Creator SPIEGEL-Verlag, Hamburg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 2016
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland