The Millions of the Medium-Sized Businesses

Consumption habits of owners of medium-sized businesses. Property situation and information on personal company. Topics: vacation behavior in the last year; type of vacation and means of transport used; destination; vacation costs; short trips; types of sport practiced; leisure time expenses per year; possession, planned acquisition and willingness to pay for equipment of entertainment electronics, for cameras and for computers; possession of a cordless telephone; furnishing with television sets; detailed information about number, brand, year of manufacture and type of use of available business vehicles or personal vehicles; purchase or lease; purchase price of vehicles; possession of car telephone; use of rental cars and preferred rental car company; current and planned possession of real estate; living space in square meters; number of rooms and use of the rooms; type, age and costs of kitchen equipment; apartment; investment forms; possession of check guarantee card; possession of credit card; use of credit card; attitude to fashion and name-brand clothing; possession of watch; name-brand watches; most important aspects in purchase of a watch and maximum amount of expenditure; country of origin of preferred wines; consumption of alcoholic drinks, differentiating among brandy, schnapps, cognac, sparkling wine, whisky and champagne; purchase habits and use of toilet waters; expenditures for cosmetics; brand orientation with toilet waters; reading habits for daily newspapers and magazines; personal opinion leadership; attitude to name-brand articles and valuable things; attitude to advertising; interest in new products. The following questions were posed relative to the business or company of the respondent: owner or business manager; number of employees; possession and acquisition plans for technical office equipment; attendance at technical fairs and technical displays; number of annual business trips and means of transport used for this; costs of overnight stays. Also encoded were: weekday of interview; date of interview; length of interview; city code.

Konsumgewohnheiten von Mittelständlern. Besitzverhältnisse und Angaben zum eigenen Betrieb. Themen: Urlaubsverhalten im letzten Jahr; Urlaubsart und benutztes Verkehrsmittel; Reiseziel; Urlaubskosten; Kurzreisen; ausgeübte Sportarten; Freizeitausgaben pro Jahr; Besitz, geplante Anschaffungen und Ausgabebereitschaft für Geräte der Unterhaltungselektronik, für Kameras und für Computer; Besitz eines schnurlosen Telefons; Ausstattung mit Fernsehgeräten; detaillierte Angaben über Anzahl, Marke, Baujahr und Nutzungsart der vorhandenen Geschäftswagen bzw. Privatfahrzeuge; Kauf oder Leasing; Anschaffungspreis der Fahrzeuge; Autotelefonbesitz; Mietwagennutzung und präferierte Mietwagenfirma; vorhandener und geplanter Immobilienbesitz; Wohnfläche in qm; Zimmerzahl und Nutzung der Zimmer; Art, Alter und Kosten der Küchenausstattung; Mietwohnung; Geldanlageformen; Scheckkartenbesitz; Kreditkartenbesitz; Kreditkartennutzung; Einstellung zur Mode und zu Markenkleidung; Armbanduhrenbesitz; Markenarmbanduhren; wichtigste Aspekte beim Kauf einer Armbanduhr und maximaler Ausgabebetrag; Herkunftsland der präferierten Weine; Konsum alkoholischer Getränke, unterschieden nach Weinbrand, Schnaps, Cognac, Sekt, Whisky und Champagner; Kaufgewohnheiten und Konsum von Duftwässern; Ausgaben für Kosmetika; Markenorientierung bei Duftwässern; Lesegewohnheiten von Tageszeitungen und Zeitschriften; eigene Meinungsführerschaft; Einstellung zu Markenartikeln und zu wertvollen Dingen; Einstellung zur Werbung; Interesse an neuen Produkten. In bezug auf das Unternehmen bzw. den Betrieb des Befragten wurden folgende Fragen gestellt: Inhaber oder Geschäftsführer; Beschäftigtenzahl; Besitz- und Anschaffungspläne für bürotechnische Geräte; Besuch von Fachmessen und Fachausstellungen; Anzahl der jährlichen Geschäftsreisen und dabei benutztes Verkehrsmittel; Übernachtungskosten; Zusätzlich verkodet wurden: Wochentag des Interviews; Interviewdatum; Interviewdauer; Ortskennziffer. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Schulbildung; Berufsausbildung; Brutto- und Nettoeinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung.

Quota sample of Businesses on the basis of sales tax statistics of 1984 with the characteristics area of business, sales size class, legal form, Nielsen area and municipality size class. Sample of persons to interview by random if several owners or business managers as well as in the home between entrepreneur and partner or spouse (if present).

Quotenauswahl von Unternehmen auf Basis der Umsatzsteuerstatistik 1984 mit den Merkmalen Branche, Umsatzgrößenklasse, Rechtsform, Nielsen-Gebiet und Gemeindegrößenklasse. Auswahl der Befragungspersonen per Zufall bei mehreren Inhabern bzw. Geschäftsführern sowie im Unternehmerhaushalt zwischen Unternehmer und (Ehe-)Partner (falls vorhanden).

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1722?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=5d60ddc17a7d5b774a8e554da38e7fa3aa321a70b120b6b84fd287c0969cd7ec
Provenance
Creator BURDA Marktforschung, Offenburg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1989
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
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