Attitude to clothing and fashionable accessories. Topics: general attitudes to clothing matters (scale); functions of clothing and motives for behavior regarding clothing; significance of clothing for respondent; attitudes to fashion (scale); impulse purchases and general purchase behavior with articles of clothing (scale); prices comparisons; quality consciousness; fashion consciousness; attitude to accessories (scale); accepted and personally preferred clothing styles (scale and sample pictures); importance of a well-dressed appearance for a man and a woman; prominent models or idols in clothing matters; possession of evening gown or tuxedo; wearing boxer shorts; willingness to pay for selected articles of clothing and accessories; most important adviser in purchase of clothing; frequency of purchase of selected articles of clothing; information on the average amount paid for selected articles of clothing; purchase motivation; preferred firms as well as frequency of purchases in department stores and mail-order firms; preferred places of purchase and country of origin for articles of clothing; brand awareness with clothing (scale); brand knowledge and possession of name-brand products; readiness to purchase name-brand products in the area of textiles; forms of sports practiced; clothing size. The following was obtained for further products such as shoes, watches, dark glasses, glasses, cigarette lighters, ball-point pens, ink pens, leather goods, travel luggage and toilet water: product-specific attitudes; brand reputation and possession of name-brand products as well as readiness to purchase selected brands. Goals in life and importance of areas of life (scale); strength of personality (scale); personal opinion leadership; social milieu; achievement orientation; work orientation; attitude to the welfare state; career consciousness; hedonism; attitude to technical progress; attitude to political commitment; attitude to spending of money (scale); media usage. Indices: clothing type
Einstellung zur Kleidung und zu modischen Accessoires. Themen: Allgemeine Einstellungen zu Kleidungsfragen (Skala); Funktionen der Kleidung und Motive für das Kleidungsverhalten; Bedeutung der Kleidung für den Befragten; Einstellungen zur Mode (Skala); Impulskäufe und allgemeines Kaufverhalten bei Kleidungsstücken (Skala); Preisvergleiche; Qualitätsbewußtsein; Modebewußtsein; Einstellung zu Accessoires (Skala); akzeptierte und persönlich präferierte Kleidungsstile (Skala und Bildvorlagen); Wichtigkeit eines gepflegten Aussehens für einen Mann und eine Frau; prominente Leitbilder bzw. Idole in Kleidungsfragen; Besitz von Abendkleid bzw. Smoking; Tragen von Boxer-Shorts; Ausgabebereitschaft für ausgewählte Bekleidungsstücke und Accessoires; wichtigste Berater beim Kleidungskauf; Kaufhäufigkeit von ausgewählten Kleidungsstücken; Angabe des durchschnittlich ausgegebenen Betrages für ausgewählte Kleidungsstücke; Kaufanlaß; präferierte Handelshäuser sowie Kaufhäufigkeit bei Kaufhäusern und Versandhäusern; präferierte Kaufstätten und Herkunftsländer für Bekleidungsstücke; Markenbewußtsein bei Kleidung (Skala); Markenkenntnis und Markenbesitz; Kaufbereitschaft für Markenprodukte im Textilbereich; ausgeübte Sportarten; Konfektionsgröße. Für weitere Produkte wie Schuhe, Armbanduhren, Sonnenbrillen, Brillen, Feuerzeuge, Kugelschreiber, Füller, Lederwaren, Reisegepäck und Duftwässer wurde jeweils ermittelt: produktspezifische Einstellungen; Markenbekanntheit und Markenbesitz sowie Kaufbereitschaft für ausgewählte Marken. Lebensziele und Wichtigkeit von Lebensbereichen (Skala); Persönlichkeitsstärke (Skala); eigene Meinungsführerschaft; soziales Milieu; Leistungsorientierung; Arbeitsorientierung; Einstellung zum Sozialstaat; Karrierebewußtsein; Hedonismus; Einstellung zum technischen Fortschritt; Einstellung zum politischen Engagement; Einstellung zum Geldausgeben (Skala); Mediennutzung. Indizes: Kleidungstyp Demographie: Alter (klassiert); Führerschein; Geschlecht; Familienstand; Familienzusammensetzung; Alter der Kinder (klassiert); Schulbildung; Beruf; Stellung im Beruf; Berufstätigkeit; Monatliches Nettoeinkommen (klassiert); Monatliches Nettohaushaltseinkommen (klassiert); Einkommensquellen des Haushalts; Haushaltsgröße; Befragter ist Haushaltsvorstand; Ortsgröße (klassiert) Boustedt, politisch; Bundesland.
Multi-stage stratified random sample
Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl
Oral survey with standardized questionnaire
Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen