Typology of Desires 1987

Attitudes to consumption, media usage and possession of economic goods. Quantitative recording of consumer habits. Topics: The content of the study is identical to that of ZA Study No. 1570. Beyond this attitudes to various aspects of society, occupation and personal life were surveyed in the form of a scale, such as e.g. achievement and work orientation, moral concepts, acceptance of technology, political and social commitment as well as family. Demography: age; sex; marital status; school education; vocational training; occupation years without training; occupational position; employment; income of respondent; household income; year of household founding; frequency of moving in the last 10 years; point in time since when respondent has lived in current residence or building; planned move next year; size of household; composition of household; respondent is head of household; characteristics of household. Interviewer rating: spontaneity of information; length of interview in minutes; day and month of interview.

1.) Einstellungen zum Konsum, Mediennutzung und Besitz von Wirtschaftsgütern. Quantitative Erfassung von Verbrauchsgewohnheiten. Themen: Der Inhalt der Studie ist identisch mit der ZA-Studien-Nr. 1570. Darüber hinaus wurden Einstellungen zu verschiedenen Aspekten aus Gesellschaft, Beruf und Privatleben in Form einer Skala erhoben, wie z.B. Leistungs- und Arbeitsorientierung, Wertvorstellungen, Technikakzeptanz, politisches und soziales Engagement sowie Familie. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Schulbildung; Berufsausbildung; Berufsjahre ohne Ausbildung; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Einkommen des Befragten; Haushaltseinkommen; Jahr der Haushaltsgründung; Häufigkeit der Umzüge in den letzten 10 Jahren; Zeitpunkt seit dem die Befragten in der jetzigen Wohnung/Haus leben; geplanter Umzug im nächsten Jahr; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushalts. §Interviewerrating: Spontaneität der Angaben; Interviewdauer in Minuten; Tag und Monat des Interviews.

Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)

Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)

Oral and written survey with standardized questionnaire

Mündliche und schriftliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA1621?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=018135bf38f11952167fa9b8adc393116b531231daca358106cdeeb3ea443bc2
Provenance
Creator BURDA Marktforschung, Offenburg
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1987
Rights C - Data and documents are only released for academic research and teaching after the data depositor's written authorization. For this purpose the Data Archive obtains a written permission with specification of the user and the analysis intention.; C - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre nur nach schriftlicher Genehmigung des Datengebers zugänglich. Das Datenarchiv holt dazu schriftlich die Genehmigung unter Angabe des Benutzers und des Auswertungszweckes ein.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Language English; German
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland