Attitudes to consumption, media usage and possession of economic goods. Quantitative recording of consumer habits. Topics: The content of the study is identical to that of ZA Study No. 1570. Beyond this attitudes to various aspects of society, occupation and personal life were surveyed in the form of a scale, such as e.g. achievement and work orientation, moral concepts, acceptance of technology, political and social commitment as well as family. Demography: age; sex; marital status; school education; vocational training; occupation years without training; occupational position; employment; income of respondent; household income; year of household founding; frequency of moving in the last 10 years; point in time since when respondent has lived in current residence or building; planned move next year; size of household; composition of household; respondent is head of household; characteristics of household. Interviewer rating: spontaneity of information; length of interview in minutes; day and month of interview.
1.) Einstellungen zum Konsum, Mediennutzung und Besitz von Wirtschaftsgütern. Quantitative Erfassung von Verbrauchsgewohnheiten. Themen: Der Inhalt der Studie ist identisch mit der ZA-Studien-Nr. 1570. Darüber hinaus wurden Einstellungen zu verschiedenen Aspekten aus Gesellschaft, Beruf und Privatleben in Form einer Skala erhoben, wie z.B. Leistungs- und Arbeitsorientierung, Wertvorstellungen, Technikakzeptanz, politisches und soziales Engagement sowie Familie. Demographie: Alter; Geschlecht; Familienstand; Schulbildung; Berufsausbildung; Berufsjahre ohne Ausbildung; Berufliche Position; Berufstätigkeit; Einkommen des Befragten; Haushaltseinkommen; Jahr der Haushaltsgründung; Häufigkeit der Umzüge in den letzten 10 Jahren; Zeitpunkt seit dem die Befragten in der jetzigen Wohnung/Haus leben; geplanter Umzug im nächsten Jahr; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Befragter ist Haushaltsvorstand; Charakteristika des Haushalts. §Interviewerrating: Spontaneität der Angaben; Interviewdauer in Minuten; Tag und Monat des Interviews.
Multi-stage stratified random sample (ADM mastersample)
Mehrstufig geschichtete Zufallsauswahl (ADM-Mastersample)
Oral and written survey with standardized questionnaire
Mündliche und schriftliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen