The Image of the Entrepreneur in the Population

DOI

Attitude to entrepreneurs and the image in the population of large or medium-sized companies. Topics: Image of a male and female entrepreneur (semantic differentials) and associations with the term entrepreneur; assumed proportion of businesses run by women; characterization of large concerns and medium-sized companies; most important entrepreneur functions; opinion on the property function of the entrepreneur; personal interest in an entrepreneurial activity; reasons for or against personal entrepreneurial activity; familiarity of the employer representation; attitude to lock-outs; attitude to private economy and national economy; definition of the term ´business profit´; attitude to entrepreneurs (scale); most well-known entrepreneur personality and company; preferred company size for one´s own workplace; knowledge about the highest boss; opinion on equal opportunities. Demography: age (classified); sex; marital status; religious denomination; school education; occupation; employment; household income; size of household; composition of household; head of household; city size; state.

Einstellung zum Unternehmertum und das Bild in der Bevölkerung von großen bzw. mittelständischen Unternehmen. Themen: Image eines Unternehmers und einer Unternehmerin (semantische Differentiale) und Assoziationen zum Begriff Unternehmer; vermuteter Anteil der von Frauen geführten Unternehmen; Charakterisierung von Großunternehmen und der mittelständischen Unternehmen; wichtigste Unternehmerfunktionen; Meinung über die Eigentumsfunktion des Unternehmers; persönliches Interesse an einer Unternehmertätigkeit; Gründe für oder gegen eigene unternehmerische Tätigkeit; Bekanntheit der Arbeitgebervertretung; Einstellung zur Aussperrung; Einstellung zur Privat- und zur Staatswirtschaft; Definition des Begriffs "Unternehmensgewinn"; Einstellung zum Unternehmertum (Skala); bekannteste Unternehmerpersönlichkeit und Unternehmen; präferierte Unternehmensgröße für den eigenen Arbeitsplatz; Kenntnis des obersten Chefs; Meinung über Chancengleichheit. Demographie: Alter (klassiert); Geschlecht; Familienstand; Konfession; Schulbildung; Beruf; Berufstätigkeit; Haushaltseinkommen; Haushaltsgröße; Haushaltszusammensetzung; Haushaltungsvorstand; Ortsgröße; Bundesland.

Quota sample

Quotenauswahl

Oral survey with standardized questionnaire

Mündliche Befragung mit standardisiertem Fragebogen

Identifier
DOI https://doi.org/10.4232/1.0915
Source https://search.gesis.org/research_data/ZA0915?lang=de
Metadata Access https://datacatalogue.cessda.eu/oai-pmh/v0/oai?verb=GetRecord&metadataPrefix=oai_ddi25&identifier=39982e4f44e061589b69e4d5cc26451db8532a4ba46c4ea253232e180dff2387
Provenance
Creator EMNID, Bielefeld
Publisher GESIS Data Archive for the Social Sciences; GESIS Datenarchiv für Sozialwissenschaften
Publication Year 1974
Rights A - Data and documents are released for academic research and teaching.; A - Daten und Dokumente sind für die akademische Forschung und Lehre freigegeben.
OpenAccess true
Contact http://www.gesis.org/
Representation
Discipline Social Sciences
Spatial Coverage Germany; Deutschland